Bu sene yenilenme sırası Damla Minera’da!
Damla Relansmanımızı değişen koşullara uyum sağlayarak sürdürürken marka gücümüzü artırdık
Covid-19 salgınıyla birlikte bağışıklık ve sağlık
algısı kuvvetlendi. Maden suyu kategorisi
sağlıklı içeriği sayesinde bu dönemde alkolsüz
içeceklerin üzerinde büyüyor. Maden suları, içecek
kategorisinde hanelere girme oranını en fazla
artıran kategori olarak öne çıkıyor; 10 haneden
7’sine maden suyu giriyor. Minera’nın yenilenen
kimliği ile doğanın tazeleyen enerjisini tüketiciye
sunmaya başladık. Yenilenen şişelerimiz ve yeni
tatlarımız ile doğanın eğlenceli, renkli, aktif, dinamik
yönünü ortaya çıkarıp meyvelerin gücü ile enerji
verme ve tazeleme misyonunu sahipleniyoruz.
Yeni tatlarımızla 2021’de portföyümüzü daha da
güçlendireceğiz.
2020’de Damla’nın sahiplendiği saflık, doğallık değerlerini ön plana çıkararak gerçekleştirdiğimiz Damla Relansmanımızın marka yüzü Nil
Karaibrahimgil oldu. “Doğal lezzeti arayanlara, Cevabı Kaynağında” iletişimimizi birçok kanaldan yıl boyunca sürdürmeyi hedeflemiştik. Covid-19 salgını sebebiyle 2. ve 3. çeyreklerde marka iletişimimize ara verdik. Buna rağmen, Brand
Power içerisindeki tüm metriklerde hedeflediğimiz artışları sağlayarak ve aynı zamanda anlam skorunda 2. sıraya yükselerek başarılı bir relansman sürecine imza attık
Damla çoklu paketlerimizi tüketicilerle buluşturarak portföyümüzü genişlettik
Banabi iş birliğimiz ile büyüyen e-ticaret kanalında gücümüzü artırıyoruz
Covid-19 salgını döneminde artan stoklama ihtiyacına cevap vermeyi ve modern kanalda büyüyen çoklu paket pazarındaki fırsatı yakalamayı hedefledik. Bu doğrultuda Damla 12x500 ml Aç-İç Paketimizi lanse ettik; Damla 6x1L Migros özel paketimizi ise 6’lı Avantaj Paketi olarak tüm Türkiye’ye lansmanını gerçekleştirdik. 12x500 ml paketimiz ile özellikle CarrefourSA ve Migros sepet aktivitelerine, aile indirimlerine girerek başarılı satış ve ciro sonuçlarına ulaştık.
Covid-19 salgını döneminde hızla büyüyen e-ticaret kanalında bulunurluğumuzu ve görünürlüğümüzü artırmaya yönelik adımlar attık. 2019’da başlayan Banabi iş birliğimizi içgörüleri aksiyona çeviren kampanya kurguları oluşturduğumuz bir platform olarak değerlendiriyoruz. Banabi’de yılın en çok satılan ürünleri arasında Damla 19 L damacanamız ile 2. olduk.
Dijital Promosyonlarımız 2020 Yılında Tüm Kanallarda Başladı!
2020 yılının Ocak ayında geleneksel kanalda
2,5 L paketlerinin altından 1 L Şekersiz ve
Kutu 330 ml paketlerinden internet hediyeli tüketici promosyonlarıyla hızlı başladık. Mart ayından itibaren salgın süreciyle kapak toplama operasyonlarına girmemek adına planladığımız Ramazan ve RB200 kapak promosyonlarını iptal ettik.
Hızla hayatımızda önemini kuvvetlendiren dijital platformların artışıyla biz de haziran ayında DahaDaha platformumuzun lansmanını ve platformdaki ilk promosyonumuz “Bu Coca-Cola Bizden” ile katılım sağlayan 1 milyon tüketiciye Coca-Cola kutu 200 ml hediye dedik.
Temmuz ayında Gazlı Pet 2,5 L kapakları altından Şekersiz 1 L hediye verdiğiniz, DahaDaha ve CCINext platformlarımızın birlikte çalıştığı ilk dijital promosyonumuza başladık. 6 aylık bir süreçte DahaDaha kullanıcı sayısını 1,6 milyona çıkarırken; CCINext üzerinden kapak döndüren müşteri sayımızı da 15.000’den 50.000’e yükselttik.
DahaDaha üzerinden promosyona katılan tüketici sayısı da 744.000’e ulaşırken, toplam 23 milyon katılım yapıldı.
Buzlu çay kategorisindeki hedeflerimize ulaşabilmek için ise Fusetea 1,5 L kapakları altından Fusetea 1 L hediye verdiğimiz promosyonumuzu Ağustos ayında tüketicilerimize sunduk. 2021 yılı Ocak sonuna kadar devam eden promosyonumuzda 370.000 katılım ile yaklaşık 60.000 tüketiciye ulaştık.
Ekim ayında aromalı gazlı içecek kategorisini desteklemek için Fanta 1 L kapaklarından Sprite 1 L hediye verdiğimiz promosyonumuzun lansmanını yaptık. Şubat 2021’e kadar devam edecek olan bu promosyonumuzda; 26.000 tüketici, 310.000 promosyon katılım sağlandı.
2020 yılı boyunca Gazlı kutu 330 ml
paketlerin altından Internet hediye verdiğimiz promosyonumuza devam ettik. İkinci yarıda bu promosyona Fusetea kutu 330 ml paketlerini de ekleyerek tüketicilerimizin tercihine sunduk. 250 mb veya 1 GB internet hediyeli, boşyok mekanizmalı promosyonumuzda 2,6 milyon katılım sağlarken; 540.000 tüketiciye ulaşma başarısını gösterdik.
Modern kanalda ilk DahaDaha promosyonu ise Kasım ayında başladı. Tüketicilerimizin evde keyif anlarını istediği gibi değerlendirebilmesi için “Ev Keyfi Promo” ile Yemeksepeti indirimi, aylık Blu TV üyeliği, aylık Deezer Premium üyeliği, oyun içi sandıklar gibi hediye opsiyonları sunuyoruz. 2020 yılı sonuna kadar 2.100’ün üzerinde katılım gerçekleşirken, en fazla katılım sağlayan il ise İstanbul oldu.
Covid-19 salgınıyla beraber tüketiciler için yeni bir dönem başladı. Coca-Cola olarak biz de değişen bakış açıları, alışkanlıklar, beğenilerle dolu bu yeni dönemde, yeni normale dönüşümde tüketici ihtiyaçlarını yansıtarak bunun bir parçası olduk. Tüketici ve müşteriyi bu dönüşüm sürecinde destekleyerek Coca-Cola’nın kalplerdeki yerini güçlendirecek ve tüketiciye yeni normali kutlama ilhamını verecek ‘Aç Kendini Hayata’ aktivasyonlarını hayata geçirdik.
Yılsonunda ise Yemeksepeti’nde seçilmiş menülere özel promosyonumuzu hayata geçirdik ve 18-31 Aralık arasında gerçekleşen bu kampanya 5.000’i aşan katılım ile sonuçlandı. Ulusal zincirlerde hayata geçirdiğimiz kampanyanın 2. fazı olarak da 1 Aralık - 31 Aralık tarihlerinde seçili müşterilerimizin en çok satan menülerinde %50 indirim fırsatı ile Daha Daha promosyonunu gerçekleştirdik ve 15.000 tüketicimiz bu kampanyadan faydalandı.
İlk olarak DahaDaha promosyonuna başladığımız diğer bir kanal da indirim marketleri oldu. Son çeyrekte BİM’de konumlandırdığımız internet hediyeli Coca-Cola ve Coca-Cola Şekersiz kutu 330 ml paketleri ile tüketicilerimize promosyonlu ürün alternatifi sunduk. A101’de ise Aralık sonu Coke Energy promosyonuyla afişte yer alarak yılı heyecanla kapattık. Coke Energy markamızın ilk 4’lü paketlerin promosyonlu ilk üretimiyle, tüketicilerimize League of Legends oyun kodu kazanma fırsatı tanımış olduk. Yıl sonu itibariyle 10.000 tüketiciye ulaşırken; 17.000 katılım sağlamış olduk.
Coca-Cola ile Ekran Karşısında
Coca-Cola ile yemek etkinliğinden sonra en önde gelen tüketim etkinliklerinden biri olan ekran önünde yiyecek içecek tüketme fırsatını yakalayabilmek adına, tüm sene boyunca süren yeni bir pazarlama programı başlatıldı. Bu program kapsamında hem TV, hem de çevrimiçi mecralarda görüntülü içerik tüketenler hedeflenirken, çeşitli dizi ve platform iş birlikleri ile daha da güçlü bir plan haline getirildi.
Coca-Cola ile Aç Kendini Hayata
Covid-19 salgının hayatımızda yarattığı değişikliklerle birlikte ortaya çıkan yeni değerleri keşfetmemizi, farkına varmamızı destekleyen kampanya, ödüllü sanatçı George The Poet tarafından Coca-Cola için özel olarak kaleme alınan manifestoyu temel alıyor. Değişim ve elimizdeki değerleri takdir etme üzerine yazılmış olan bu etkileyici manifesto, bizleri “değişime açık olmaya”, her şeye yeni bir açıdan bakmayı bu “yeni normalde” yeni fırsatları keşfetmeyi anlatıyor.
Temmuz ayında başlayan ve birçok mecrada yerini alan “Aç Kendini Hayata’’ kampanyası normale
geri dönmek zorunda olmadığımız inancı üzerine kurulu olan bir kampanya. Normale geri dönmek yerine değişime açık olmaya, sahip olduğumuz değerlere yeni bir açıdan bakarak, hayatımızı
nasıl daha iyi bir hale getirebiliriz düşüncesini vurguluyor. Kampanya, aynı zamanda, kapılarını müşterilerine yeniden açan kafe ve restoranlardan oluşan yeme-içme sektörüne tanıtım desteği başta olmak üzere, bu zor dönemde sektöre destek olmayı da kapsıyor.
Sprite ile ‘’Buz Gibi Gerçek’’
Sprite’ın yeni kampanyası “Buz Gibi Gerçek’’ 2020’nin son çeyreğinde yayına girdi. Kampanyanın amacı “Buz Gibi Gerçek”leri söylemek ve Z-Jenerasyonuyla daha derin bir bağ kurmaktı.
Sprite, gençlerin düşüncelerine ortak oldu ve gençleri kendileri olmaya teşvik ediyor. Kampanya 3 farklı TV kopyası, 3 farklı dijital kopya ve farklı entegrasyonlarla hayata geçti. Kampanya içeriklerinden birinde Doğuş Balbay, Sprite aracılığıyla Z-Jenerasyonunu cesur olmaları, pes etmemeleri, kendi kararlarını kendileri vermek için yüreklendiriyor. Diğer içeriklerimizde, Sprite yine Z-Jenerasyonu için çok önemli konulara değindi. Bu konular müzik, gaming, Youtuber olmak, kendi tarzını istediğini gibi yaşamak ve göstermekti.
Monster’dan Sıfır Şeker, Sıfır Kalori, Ultra İnovasyon!
Lezzetini turunçgillerden alan eşsiz tadı ile Monster Ultra, Şubat’ta Türkiye pazarına girdi. Kategoriye farklı bir tat seçeneği sunarak yeni tüketici kazandıran Monster Ultra, 18-34 yaş arası, modayı ve tarzını önemseyen, düşük kalorili beslenmeye özen gösteren kadın
ve erkek tüketicilerin beğenisini topladı.
Monster’dan Sıfır Şeker, Sıfır Kalori, Ultra İnovasyon!
Tüm dünyada Gaming sektöründe en popüler içecek markalarından biri, globalde 8 takımın, 20 yayıncının, Türkiye’de 3 büyük yayıncının ana sponsoru olan Monster ile ilk kapak promosyonumuz Ekim’de başladı. Monster Green açma halkalarının altından, heyecanla beklenen HALO Oyununa özel 2XP kodları ve Monster’a özel oyun içinde kullanılabilir ekipmanları tüketiciye sunduk.”
Sahanın Kalbinden Gelen İnovasyon Cappy Ekşi Elma
Cappy markası, yepyeni ürünü Cappy Ekşi
Elma ile yılın son çeyreğinde tüketiciyle buluştu. Cappy Ekşi Elma saha ekibi tarafından geçtiğimiz senelerde talep edilen ve raflarda heyecanla beklenen bir üründü. Bu nedenle sahanın kalbinden gelen inovasyon olarak lezzetli ekşi elma tadıyla raflarda yerini aldı.
Gençliğin Hiti Fusetea Reklam Kampanyası
Başrollerinde Fusetea ve Mustafa Sandal’ın olduğu mini dizi formatındaki 10 içerikle 2020 yılında yayına girdi! Gençleşmenin peşindeki Mustafa Sandal, gençlerin çok sevdiği Fusetea ile tanışıyor.
Bu iş birliğinin açılış reklam filmi Bronze Kristal Elma ödülü kazandı.
PAKİSTAN
Coca-Cola ve Yemek
CCI Pakistan 3 yıllık bir aranın ardından Coca-Cola’yı yemeklerin yanında en iyi içecek tercihi olarak yeniden lanse etti. Coca-Cola’nın yemeklerle olan bağlantısını güçlendirmek için tematik erişim noktaları etkinleştirildi, yenilenmiş araç seti ve yerinde satış kanallarında “Kombo” menüler oluşturuldu.
Sprite’ın Baharatlı Yemekler ile uyumuna odaklanıldı
Bölgesel odaklı bir yaklaşımla Pakistan’daki limon-misket limonu aromalı ürünlerde liderlik yolculuğunu hızlandırmak ve tüketiciler Covid-19 salgını sürecinde evde kaldıkça büyük ölçüde artan evde atıştırmalık tüketiminden doğan fırsatlardan yararlanmak için Pakistan’ın geleneksel baharatlı yemekleriyle Sprite’ın uyumuna odaklanıldı. Ağustos’ta, Pakistan’ın en büyük ulusal kutlaması olan “Pakistan Bağımsızlık Günü”
Coca-Cola ve Müzik
Coke Studio 2020, zorlu zamanlara rağmen marka sevgisini artırmak için müzik tutkusundan yola çıkarak 13 sanatçıdan 12 yeni şarkıyla Pakistan’ın ve alt kıtanın eşsiz müziğini keşfetmek, denemek ve paylaşmak için Aralık ayında başlatıldı; 50 milyonu aşan erişimle etkileşim oranımız %12’ye ulaştı. (Etkileşim oranında sektör ortalaması %6’dır)