Please copy and visit
"https://integrated.cci.com.tr"
address in one of the following
browsers.

Tüketici Sağlığı

Tüketicilerimize tercihlerine uygun ve yüksek ürün kalitesi ve güvenlik standartlarında geniş bir içecek portföyü sunuyoruz.
Müşteri ve tüketici memnuniyetini sürekli kılmak ve onlara beklentilerinin ötesinde ürün ve hizmet sunmak şirket olarak" temel hedeflerimizin arasındadır.
Tabloyu görmek için sola kaydırın
Tabloyu görmek için sola kaydırın

Ürün Güvenliği ve Kalitesi

Hedefler ve Başarılar
Tabloyu görmek için sola kaydırın
CCI olarak 10 ülkede 26 fabrikada şişeleme faaliyeti yürütüyoruz. İşimizin sürdürülebilirliği büyük ölçüde faaliyetlerimizin mükemmelliğine bağlıdır. Tüketicilerimize her türlü yaşam tarzına ve duruma uygun geniş bir ürün yelpazesi sunarken, ürün güvenliği ve kalitesinden ödün vermiyoruz. Covid-19 salgınından sonra ürün güvenliği ve hijyeninin önemi büyük ölçüde arttı. Tüketicilerimizin sağlığı için tesislerimizde ve dağıtım merkezlerimizde hijyen uygulamalarımızı salgın döneminde daha da güçlendirdik. Çalışanlarımızın ürünlerimizle hiçbir el teması olmasa da fabrikalarımızın, forkliftlerimizin, çalışan servislerimizin, dağıtım filomuzun ve şirket araçlarımızın temizlik ve dezenfeksiyon sıklığını artırdık. Tüm Türkiye fabrikaları TSE tarafından Covid-19 Güvenli Üretim Sertifikası’na layık görüldü.
KORE Denetimleri
Gıda güvenliği ve kalitesi, çevresel etkimiz ve tesislerimizdeki kalite ve güvenlik performansımız, KORE adı verilen Coca-Cola Sistemi (TCCS işletme faaliyeti gereklilikleri) baz alınarak yönetilmektedir. Her fabrikada standartlara uyulduğundan emin olmak ve ilgili sertifikaların alınması ve onaylı mükemmellik programlarına katılımı sağlamak için TCCC iç denetçileri tarafından yıllık KORE denetimleri ve değerlendirmeleri gerçekleştirilir. 
Covid-19 salgını nedeniyle tüm TCCC ve İş Birimi denetimleri sanal olarak gerçekleştirildi. Sanal denetimlerde Covid-19'a karşı alınan önlemler ve Gıda Güvenliği ana odağa alındı. Denetimler başarıyla tamamlandı.

Fabrikalarımızda gerekli standartlara uygunluğumuzu doğrulama amacıyla yapılan dış denetimlerin çoğu Covid-19 salgını nedeniyle yıl sonuna ertelendi. Sadece Mart 2020'den önce Türkiye Operasyonları ISO 14064 Sera Gazı Standartları, Covid-19 salgını sırasında ise Türkiye fabrikaları Covid-19 Güvenli Üretim Sertifikası’nı aldı.Uyduğumuz standartların ve tamamlanan doğrulamaların güncel listesi aşağıdaki gibidir.
Sertifikalar
Tabloyu görmek için sola kaydırın
Şirket içi politikalar, harici standartlar ve ilkeler ile ilgili uyum açıklaması için lütfen raporun Bölüm 3 - Performans Göstergeleri kısmında yer alan Yönetim Sistemleri Standartları ve İlkeleri başlığına bakınız.

Zengin Ürün Portföyü

Hedefler ve Başarılar
Tabloyu görmek için sola kaydırın
Değişen koşullar, tüketiciler üzerinde büyük bir davranış değişikliğine yol açtı. Alışveriş yapanlar sağlık önlemlerine ve çevrimiçi ödemelere öncelik vererek daha az ve toplu alışverişler yapmaya, daha uygun fiyatlı seçenekleri ve yakın mağazaları tercih etmeye başladılar. Tüketicilerimizin sürekli değişen tercihlerini karşılamak ve onlara daha iyi hizmet verebilmek için tüketici odaklı, markalarla çeşitlendirilmiş portföy seçenekleri sunmaya ve tüketici memnuniyetini en yüksek seviyeye çıkarmak için çalışmaya devam ediyoruz.
Amacımız, tüm yaşam tarzları ve ihtiyaçlar için uygun fiyatlı, kolay erişilebilir, yenilikçi ürünler sunmaktır. Hedeflerimize yalın üretim ve dijital işletmeye dönüşüm stratejimizle ulaşıyoruz. Bu yeni stratejinin temel itici gücü, müşteri ihtiyaçlarına ve pazar değişikliklerine hızlı bir şekilde yanıt vermemizi sağlayan süreçler, araçlar ve eğitimler dahil olmak üzere çevik operasyonlarımızdır. Mevcut RGB (geri dönüşümlü cam şişe) serimiz, gazlı içecek markalarında (Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola No Sugar, Fanta ve Sprite) RGB 200 ve RGB 300 SKU'ları içerir.
TÜRKİYE
Bu sene yenilenme sırası Damla Minera’da!
Damla Relansmanımızı değişen koşullara uyum sağlayarak sürdürürken marka gücümüzü artırdık
Covid-19 salgınıyla birlikte bağışıklık ve sağlık
algısı kuvvetlendi. Maden suyu kategorisi
sağlıklı içeriği sayesinde bu dönemde alkolsüz
içeceklerin üzerinde büyüyor. Maden suları, içecek
kategorisinde hanelere girme oranını en fazla
artıran kategori olarak öne çıkıyor; 10 haneden
7’sine maden suyu giriyor. Minera’nın yenilenen
kimliği ile doğanın tazeleyen enerjisini tüketiciye
sunmaya başladık. Yenilenen şişelerimiz ve yeni
tatlarımız ile doğanın eğlenceli, renkli, aktif, dinamik
yönünü ortaya çıkarıp meyvelerin gücü ile enerji
verme ve tazeleme misyonunu sahipleniyoruz.
Yeni tatlarımızla 2021’de portföyümüzü daha da
güçlendireceğiz.
2020’de Damla’nın sahiplendiği saflık, doğallık değerlerini ön plana çıkararak gerçekleştirdiğimiz Damla Relansmanımızın marka yüzü Nil
Karaibrahimgil oldu. “Doğal lezzeti arayanlara, Cevabı Kaynağında” iletişimimizi birçok kanaldan yıl boyunca sürdürmeyi hedeflemiştik. Covid-19 salgını sebebiyle 2. ve 3. çeyreklerde marka iletişimimize ara verdik. Buna rağmen, Brand
Power içerisindeki tüm metriklerde hedeflediğimiz artışları sağlayarak ve aynı zamanda anlam skorunda 2. sıraya yükselerek başarılı bir relansman sürecine imza attık
Damla çoklu paketlerimizi tüketicilerle buluşturarak portföyümüzü genişlettik
Banabi iş birliğimiz ile büyüyen e-ticaret kanalında gücümüzü artırıyoruz
Covid-19 salgını döneminde artan stoklama ihtiyacına cevap vermeyi ve modern kanalda büyüyen çoklu paket pazarındaki fırsatı yakalamayı hedefledik. Bu doğrultuda Damla 12x500 ml Aç-İç Paketimizi lanse ettik; Damla 6x1L Migros özel paketimizi ise 6’lı Avantaj Paketi olarak tüm Türkiye’ye lansmanını gerçekleştirdik. 12x500 ml paketimiz ile özellikle CarrefourSA ve Migros sepet aktivitelerine, aile indirimlerine girerek başarılı satış ve ciro sonuçlarına ulaştık.
Covid-19 salgını döneminde hızla büyüyen e-ticaret kanalında bulunurluğumuzu ve görünürlüğümüzü artırmaya yönelik adımlar attık. 2019’da başlayan Banabi iş birliğimizi içgörüleri aksiyona çeviren kampanya kurguları oluşturduğumuz bir platform olarak değerlendiriyoruz. Banabi’de yılın en çok satılan ürünleri arasında Damla 19 L damacanamız ile 2. olduk.
Dijital Promosyonlarımız 2020 Yılında Tüm Kanallarda Başladı!
2020 yılının Ocak ayında geleneksel kanalda
2,5 L paketlerinin altından 1 L Şekersiz ve
Kutu 330 ml paketlerinden internet hediyeli tüketici promosyonlarıyla hızlı başladık. Mart ayından itibaren salgın süreciyle kapak toplama operasyonlarına girmemek adına planladığımız Ramazan ve RB200 kapak promosyonlarını iptal ettik.
Hızla hayatımızda önemini kuvvetlendiren dijital platformların artışıyla biz de haziran ayında DahaDaha platformumuzun lansmanını ve platformdaki ilk promosyonumuz “Bu Coca-Cola Bizden” ile katılım sağlayan 1 milyon tüketiciye Coca-Cola kutu 200 ml hediye dedik.
Temmuz ayında Gazlı Pet 2,5 L kapakları altından Şekersiz 1 L hediye verdiğiniz, DahaDaha ve CCINext platformlarımızın birlikte çalıştığı ilk dijital promosyonumuza başladık. 6 aylık bir süreçte DahaDaha kullanıcı sayısını 1,6 milyona çıkarırken; CCINext üzerinden kapak döndüren müşteri sayımızı da 15.000’den 50.000’e yükselttik.
DahaDaha üzerinden promosyona katılan tüketici sayısı da 744.000’e ulaşırken, toplam 23 milyon katılım yapıldı.
Buzlu çay kategorisindeki hedeflerimize ulaşabilmek için ise Fusetea 1,5 L kapakları altından Fusetea 1 L hediye verdiğimiz promosyonumuzu Ağustos ayında tüketicilerimize sunduk. 2021 yılı Ocak sonuna kadar devam eden promosyonumuzda 370.000 katılım ile yaklaşık 60.000 tüketiciye ulaştık.
Ekim ayında aromalı gazlı içecek kategorisini desteklemek için Fanta 1 L kapaklarından Sprite 1 L hediye verdiğimiz promosyonumuzun lansmanını yaptık. Şubat 2021’e kadar devam edecek olan bu promosyonumuzda; 26.000 tüketici, 310.000 promosyon katılım sağlandı.
2020 yılı boyunca Gazlı kutu 330 ml
paketlerin altından Internet hediye verdiğimiz promosyonumuza devam ettik. İkinci yarıda bu promosyona Fusetea kutu 330 ml paketlerini de ekleyerek tüketicilerimizin tercihine sunduk. 250 mb veya 1 GB internet hediyeli, boşyok mekanizmalı promosyonumuzda 2,6 milyon katılım sağlarken; 540.000 tüketiciye ulaşma başarısını gösterdik.
Modern kanalda ilk DahaDaha promosyonu ise Kasım ayında başladı. Tüketicilerimizin evde keyif anlarını istediği gibi değerlendirebilmesi için “Ev Keyfi Promo” ile Yemeksepeti indirimi, aylık Blu TV üyeliği, aylık Deezer Premium üyeliği, oyun içi sandıklar gibi hediye opsiyonları sunuyoruz. 2020 yılı sonuna kadar 2.100’ün üzerinde katılım gerçekleşirken, en fazla katılım sağlayan il ise İstanbul oldu.
Covid-19 salgınıyla beraber tüketiciler için yeni bir dönem başladı. Coca-Cola olarak biz de değişen bakış açıları, alışkanlıklar, beğenilerle dolu bu yeni dönemde, yeni normale dönüşümde tüketici ihtiyaçlarını yansıtarak bunun bir parçası olduk. Tüketici ve müşteriyi bu dönüşüm sürecinde destekleyerek Coca-Cola’nın kalplerdeki yerini güçlendirecek ve tüketiciye yeni normali kutlama ilhamını verecek ‘Aç Kendini Hayata’ aktivasyonlarını hayata geçirdik.
Yılsonunda ise Yemeksepeti’nde seçilmiş menülere özel promosyonumuzu hayata geçirdik ve 18-31 Aralık arasında gerçekleşen bu kampanya 5.000’i aşan katılım ile sonuçlandı. Ulusal zincirlerde hayata geçirdiğimiz kampanyanın 2. fazı olarak da 1 Aralık - 31 Aralık tarihlerinde seçili müşterilerimizin en çok satan menülerinde %50 indirim fırsatı ile Daha Daha promosyonunu gerçekleştirdik ve 15.000 tüketicimiz bu kampanyadan faydalandı.
İlk olarak DahaDaha promosyonuna başladığımız diğer bir kanal da indirim marketleri oldu. Son çeyrekte BİM’de konumlandırdığımız internet hediyeli Coca-Cola ve Coca-Cola Şekersiz kutu 330 ml paketleri ile tüketicilerimize promosyonlu ürün alternatifi sunduk. A101’de ise Aralık sonu Coke Energy promosyonuyla afişte yer alarak yılı heyecanla kapattık. Coke Energy markamızın ilk 4’lü paketlerin promosyonlu ilk üretimiyle, tüketicilerimize League of Legends oyun kodu kazanma fırsatı tanımış olduk. Yıl sonu itibariyle 10.000 tüketiciye ulaşırken; 17.000 katılım sağlamış olduk.
Coca-Cola ile Ekran Karşısında
Coca-Cola ile yemek etkinliğinden sonra en önde gelen tüketim etkinliklerinden biri olan ekran önünde yiyecek içecek tüketme fırsatını yakalayabilmek adına, tüm sene boyunca süren yeni bir pazarlama programı başlatıldı. Bu program kapsamında hem TV, hem de çevrimiçi mecralarda görüntülü içerik tüketenler hedeflenirken, çeşitli dizi ve platform iş birlikleri ile daha da güçlü bir plan haline getirildi.
Coca-Cola ile Aç Kendini Hayata
Covid-19 salgının hayatımızda yarattığı değişikliklerle birlikte ortaya çıkan yeni değerleri keşfetmemizi, farkına varmamızı destekleyen kampanya, ödüllü sanatçı George The Poet tarafından Coca-Cola için özel olarak kaleme alınan manifestoyu temel alıyor. Değişim ve elimizdeki değerleri takdir etme üzerine yazılmış olan bu etkileyici manifesto, bizleri “değişime açık olmaya”, her şeye yeni bir açıdan bakmayı bu “yeni normalde” yeni fırsatları keşfetmeyi anlatıyor.
Temmuz ayında başlayan ve birçok mecrada yerini alan “Aç Kendini Hayata’’ kampanyası normale
geri dönmek zorunda olmadığımız inancı üzerine kurulu olan bir kampanya. Normale geri dönmek yerine değişime açık olmaya, sahip olduğumuz değerlere yeni bir açıdan bakarak, hayatımızı
nasıl daha iyi bir hale getirebiliriz düşüncesini vurguluyor. Kampanya, aynı zamanda, kapılarını müşterilerine yeniden açan kafe ve restoranlardan oluşan yeme-içme sektörüne tanıtım desteği başta olmak üzere, bu zor dönemde sektöre destek olmayı da kapsıyor.
Sprite ile ‘’Buz Gibi Gerçek’’
Sprite’ın yeni kampanyası “Buz Gibi Gerçek’’ 2020’nin son çeyreğinde yayına girdi. Kampanyanın amacı “Buz Gibi Gerçek”leri söylemek ve Z-Jenerasyonuyla daha derin bir bağ kurmaktı.
Sprite, gençlerin düşüncelerine ortak oldu ve gençleri kendileri olmaya teşvik ediyor. Kampanya 3 farklı TV kopyası, 3 farklı dijital kopya ve farklı entegrasyonlarla hayata geçti. Kampanya içeriklerinden birinde Doğuş Balbay, Sprite aracılığıyla Z-Jenerasyonunu cesur olmaları, pes etmemeleri, kendi kararlarını kendileri vermek için yüreklendiriyor. Diğer içeriklerimizde, Sprite yine Z-Jenerasyonu için çok önemli konulara değindi. Bu konular müzik, gaming, Youtuber olmak, kendi tarzını istediğini gibi yaşamak ve göstermekti.
Monster’dan Sıfır Şeker, Sıfır Kalori, Ultra İnovasyon!
Lezzetini turunçgillerden alan eşsiz tadı ile Monster Ultra, Şubat’ta Türkiye pazarına girdi. Kategoriye farklı bir tat seçeneği sunarak yeni tüketici kazandıran Monster Ultra, 18-34 yaş arası, modayı ve tarzını önemseyen, düşük kalorili beslenmeye özen gösteren kadın
ve erkek tüketicilerin beğenisini topladı.
Monster’dan Sıfır Şeker, Sıfır Kalori, Ultra İnovasyon!
Tüm dünyada Gaming sektöründe en popüler içecek markalarından biri, globalde 8 takımın, 20 yayıncının, Türkiye’de 3 büyük yayıncının ana sponsoru olan Monster ile ilk kapak promosyonumuz Ekim’de başladı. Monster Green açma halkalarının altından, heyecanla beklenen HALO Oyununa özel 2XP kodları ve Monster’a özel oyun içinde kullanılabilir ekipmanları tüketiciye sunduk.”
Sahanın Kalbinden Gelen İnovasyon Cappy Ekşi Elma
Cappy markası, yepyeni ürünü Cappy Ekşi
Elma ile yılın son çeyreğinde tüketiciyle buluştu. Cappy Ekşi Elma saha ekibi tarafından geçtiğimiz senelerde talep edilen ve raflarda heyecanla beklenen bir üründü. Bu nedenle sahanın kalbinden gelen inovasyon olarak lezzetli ekşi elma tadıyla raflarda yerini aldı.
Gençliğin Hiti Fusetea Reklam Kampanyası
Başrollerinde Fusetea ve Mustafa Sandal’ın olduğu mini dizi formatındaki 10 içerikle 2020 yılında yayına girdi! Gençleşmenin peşindeki Mustafa Sandal, gençlerin çok sevdiği Fusetea ile tanışıyor.
Bu iş birliğinin açılış reklam filmi Bronze Kristal Elma ödülü kazandı.
PAKİSTAN
Coca-Cola ve Yemek
CCI Pakistan 3 yıllık bir aranın ardından Coca-Cola’yı yemeklerin yanında en iyi içecek tercihi olarak yeniden lanse etti. Coca-Cola’nın yemeklerle olan bağlantısını güçlendirmek için tematik erişim noktaları etkinleştirildi, yenilenmiş araç seti ve yerinde satış kanallarında “Kombo” menüler oluşturuldu.
Sprite’ın Baharatlı Yemekler ile uyumuna odaklanıldı
Bölgesel odaklı bir yaklaşımla Pakistan’daki limon-misket limonu aromalı ürünlerde liderlik yolculuğunu hızlandırmak ve tüketiciler Covid-19 salgını sürecinde evde kaldıkça büyük ölçüde artan evde atıştırmalık tüketiminden doğan fırsatlardan yararlanmak için Pakistan’ın geleneksel baharatlı yemekleriyle Sprite’ın uyumuna odaklanıldı. Ağustos’ta, Pakistan’ın en büyük ulusal kutlaması olan “Pakistan Bağımsızlık Günü”
Coca-Cola ve Müzik
Coke Studio 2020, zorlu zamanlara rağmen marka sevgisini artırmak için müzik tutkusundan yola çıkarak 13 sanatçıdan 12 yeni şarkıyla Pakistan’ın ve alt kıtanın eşsiz müziğini keşfetmek, denemek ve paylaşmak için Aralık ayında başlatıldı; 50 milyonu aşan erişimle etkileşim oranımız %12’ye ulaştı. (Etkileşim oranında sektör ortalaması %6’dır)
En İyi Hizmet Şirketi Olma:
Yeni normal, müşteri tercihlerinin çevrimiçi kanallara doğru kayması anlamına geldiğinden, CCI Pakistan hızla alternatif pazara giriş (RTM) çözümlerine yöneldi. CCI Next, e-ticareti,
değişen müşteri davranışına hizmet eden temel kanallarımızdan biri olarak kurmaya yönelik büyük bir adım olarak başladı. Ayrıca sıcak satış ve
D2C (doğrudan tüketiciye ulaşım) modelleri de uygulandı. Nationwide Every Outlet Anketi (EOS) de 2020 yılında tamamlandı.

GAZLI İÇECEKLERDE İLK LİDERLİK
(Hareket Eden 12 Aylık skora göre (MAT) Eylül 2020 Liderlik skoru: % 50,3)

UYGUN FİYATLI PAKETLERDE İLK LİDERLİK (250 ml RGB (geri dönüşümlü cam şişe) ve 1 L PET)

GCCL ÖDÜLÜ (GLOBAL CUSTOMER AND COMMERCİAL LEADERSHİP AWARD) KAZANANI - Müşteri Dönüşümleri ve İşlemleri Yoluyla Büyüme Sağlamak

2020 OWL ÖDÜLÜ KAZANANI (GLOBAL OWL CATEGORY - Pakistan Bakkal İş birliği: Daha İyi Hizmet Vermek ve Daha Fazla Kazanmak için Bakkal Sahibinin Nabzını Tutmak)
IRAK
Kapak Promosyonu (Aç ve Kazan),
Kuzey Irak İlk “Kapağın altında” (UTC) Cola ve Yemek kampanyası ocak ayında, evde tüketim paketlerinde Cola, Fanta ve Sprite için başlatıldı. Bu kampanyada tüketicilere fırın, mikser, et öğütücü gibi mutfak aletleri ve binlerce ücretsiz 750 ml PET şişe Coca-Cola kazanma fırsatı sağlandı. Kampanya TV, açık hava, mağaza içi ile dijital medya reklamları ile desteklendi.
Yemek Teslimatı Uygulamaları Ortaklığı
Sokağa çıkma yasağı sırasında çevrimiçi yemek dağıtım uygulamalarına olan talep artarken, bunu ürünlerimize tanıtmak ve satmak için bir fırsat olarak değerlendirdik ve bu uygulamalarla çalışmaya başladık. Ayrıca, teknolojik gelişmelere uyum sağlamaya devam ediyoruz.
ÜRDÜN
Coca-Cola ve Yemek platformu ile 2020 planları geliştirildi
Kola ve Yemek kampanyasının ilk dalgası Şubat ayında, ikinci dalgası Temmuz ayında, üçüncü dalgası ise Kasım ayında başlatıldı. Kampanya kapsamında basılı etiket mesajıyla birlikte tüm ürünlerde evde tüketim paketleri için bir şişe 2 litre alan tüketicilere anında 1 litre kazanma fırsatı sunuldu
Yemek Teslimatı Uygulamaları Ortaklığı
Sokağa çıkma yasağı sırasında çevrimiçi yemek dağıtım uygulamalarına olan talep artarken, bunu ürünlerimize tanıtmak ve satmak için bir fırsat olarak değerlendirdik ve bu uygulamalarla çalışmaya başladık. Ayrıca, teknolojik gelişmelere uyum sağlamaya devam ediyoruz.
İş sürekliliğini ve hizmet seviyesini sağlamak, tüm kilit hesaplarda sürdürülebilir güven oluşturmak
CCI Ürdün piyasadaki bulunurluğunu tüm satış kanallarında artırırken hem potansiyeli en yüksek ulusal zincir süpermarketlerle yaptığı anlaşmalarla hem de en çok tüketici ağırlayan lokal restoran zincirlerini müşteri portföyüne kazandırmasıyla beraber yıllık toplam satış hacmini %15 artırmayı başardı.
FIFA 2021 promosyon kampanyası
Ekim ayının sonlarında CCI Ürdün 330 ml kutularda FIFA 2021 promosyon kampanyası başlattı. Kampanyada tüm tüketiciler QR kodunu okutarak çeşitli ödüller kazandı ve buna ek olarak ücretsiz FIFA oyunu kazanma şansı yakaladı.
Ürdün’de Yeni Fanta Slider Şişesi
CCI Ürdün piyasadaki bulunurluğunu tüm satış kanallarında artırırken hem potansiyeli en yüksek ulusal zincir süpermarketlerle yaptığı anlaşmalarla hem de en çok tüketici ağırlayan lokal restoran zincirlerini müşteri portföyüne kazandırmasıyla beraber yıllık toplam satış hacmini %15 artırmayı başardı.
KAZAKİSTAN
Limon-Misket Limonu
Coca-Cola Lime lansmanı şekersiz ürün portföyünün çeşitlendirilmesine katkıda bulundu.
Kutu 330ml lansmanı
Piyasaya sürülen yeni kutu 330ml paketlerimiz ile tüm kategorilerde kutu ürünlerinin bulunurluğu hızlandı ve satışlarda %30’un üzerinde artış sağladı.
Q1 Kapak Alti Promosyonu
Coca-Cola bardaklarının ve bir cok farkli hediyenin de yer aldığı Coca-Cola Bahar kapak alti promosyonu, Şubat 2020'de başladı. Ancak Covid salgininin etkisinin artmasi ile tum ulkelerde oldugu gibi Kazakistan’da da promosyonunun etkinligi sokaga cikma yasaklari nedeni ile beklenenin aldinda kaldi. Kapak geri donus oranlarini ve tüketici memnuniyetini artırmak için cesitli önlemler alındı. Evde gecirilen surenin artmasi nedeni ile yaz aylarina girerken internet paketleri, Yandex Muzik portali uyeli gibi bir cok digital hediyenin verildigi yaz promosyonuna baslandi. Cok basarili bir performans gosteren promosyonun sonucunda 8 milyondan fazla hediye toplamda 1 milyonu asan tuketici ile bulusturuldu. Salgınin suresu uzadıkça evdeki fırsatlari yakalamak daha da önemli hale geldi. Yaz promosyonu başarısından sonra, en büyük okazyon olan Yeni Yıl için, icinde hem IC hem de FC paketlerimizin yer aldigi yeni
dijital promosyonumuz basladi. Online video platformalarina ucretsiz uyelikler ve internet paketleri kazanma sansi verdigimiz bu promosyon ile yeni yila cok guclu bir baslangic yapmis olduk.
FSSD
Fanta’nın Büyümesi
Aromalı segmentteki fırsatları degerlendirmek icin Fanta Citrus yeni görünümü ile yeniden piyasaya sürüldü. Oldukça kısa bir sürede Fanta portföyünde onemli bir tat haline geldi. Tüm bunlara ek olarak aromalı gazlı kategorisindeki fırsatları da göz önünde bulundurarak 2021 yılında 3 tat stratejisinin sürdürülmesine karar verildi. Bu strateji çerçevesinde 4. çeyrekte Fanta Aport (elma) piyasaya sürüldü.
Covid-19'dan sonrasında artan saglık endişeleri nedeni ile, Fanta C vitamini iletişimi arttırıldı ve reklam yatırımları ile desteklendi.
Schweppes’in Yeni Paket Lansmani
Yeni tasarım 330 ml'lik kutular piyasaya sürüldü.
Piko Pulpy Performansi ve Piko Profi Lansmanı
Kısıtlamalar sırasındaki koşullar meyve suyu sevkiyatlarında geçen yıla kıyasla %6 oranında düşüşe neden oldu, ancak operasyonel zorluklara rağmen, Piko kategori liderliğini korudu ve Eylül 2020’ye kadarki sürede (YTD) % 16,2 değer payı ile pazardaki en büyük marka olmaya devam ediyor.
Piko Professional Compote'un Kasım ayındaki lansmanı, yerinde tüketim kanalında kategori satışlarının toparlanmasının yanı sıra toplam kategori karlılığı üzerinde olumlu etki sağlamayı hedefliyor.
FuseTea Kampanyası ve Fuse Tea Berry 1 L Lansmanı
Yerel ünlülerle ile is birliği yapılarak şimdiye kadar Kazakistan’da ilk defa yapılan kampanya ile Fuse Tea markasına destek verildi. Pazar trendlerine hitap eden, satışları ve bulunurluğu artıran FuseTea Berry 1 L paketinin lansmanı, Eylül 2020'de Pazar payına % 2,3 katkıda bulundu.
Bonaqua Hane Penetrasyonu ve Sezon Öncesi Yükleme Atağı
Disney ile iş birliğine yapılarak, 3 farklı tasarıma sahip Mulan resimli yeni etiketler piyasaya sürüldü. Small süpermarket zinciri ile, tüketicilerin BQ
ve Charm’lı Pandora bileziğini kazanma şansı bulduğu ortak aktiviteler başlatıldı.
Bonaqua'nın tercih edilme oranını artırmak için sezon öncesi çeşitli kampanyalar ile nokta içi stoklarımızı ve penetrasyonumuzu arttırmayı hedefleyen aktiviteler gerçekleştirildi.
AZERBAYCAN
NEVRUZ Kampanyası
Coca-Cola ve Yemek stratejisini teşvik etmek amacıyla Coca-Cola, tüketicilere 2,5 L’lik özel aile ambalajı ile sunuldu. Coca-Cola’yı aile yemeklerine dâhil etme fikrini uygulamak amacıyla tüketicilere promosyonlu içeceklerden 2 gümüş kapak karşılığında fosforlu bardaklar hediye olarak dağıtıldı. Son olarak, etiketlerin üzerine ulusal kutlama mesajları eklendi.
Coca-Cola Enerji
Coca-Cola Enerji, büyük enerji içeceği pazarından pay almak için premium fiyatlı 250 ml’lik ambalajda Bakü ve çevre bölgelerde piyasaya sürüldü. Lansman, esas olarak dijital ve müşteri aktivasyonlarıyla desteklendi.
Sprite Yeni Aroma Lansmanı
Bu yıl, Sprite markasını güçlendirmek için yeni formülle Sprite yeniden piyasaya sürüldü. Kampanya, yerel entegre pazarlama iletişimi ve güçlü sistem katılımı ile desteklendi. Bu perspektifte e-ticaretin yanı sıra tüm kanallarda özel promosyonlar ve aktivasyonlar vardı.
Yeni Lezzet: Cappy Parçacıklı Rose
Yılın başlarında, Cappy portföyü yeni lezzet Cappy Parçacıklı Rose ile genişletildi. Yeni lansman 500 ml ve 1 L ambalajlar halinde yapıldı ve güçlü müşteri iletişimi ile desteklendi.
COCA-COLA VE YEMEK STRATEJİSİNİ TEŞVİK ETMEK AMACIYLA 2,5 L’LİK ÖZEL AİLE AMBALAJI SUNULDU.
KIRGIZİSTAN
Fanta Twist ve Fanta Pear Lansmanı
Fanta markasını yeniden canlandırmak için 2020 Ocak ayında Fanta Twits şişe lansmanı ve Fanta Pear yeni ürün lansmanı gerçekleştirildi.
E-Ticaret Kanalı Aktivasyonu
Kırgızistan’da e-ticaret kanalı gelişmemişti,
ancak Covid-19 salgını ortamı CCI Kırgızistan için e-ticareti stratejik olarak elverişli bir kanal haline geldi. E-ticaret kanalına, 2 yerel platform, Namba Food ve Kover Samolet ile imzalanan anlaşmalar ve iş birliği ile adım atıldı. Her iki platform da özel “Combo with Coke” açılış sayfalarını yayımladı ve yemek dağıtımı için özel promosyonlar ve aktiviteler gerçekleştirdi
Mevcutta İçecek Satışı Yapmayan ve Satış Potansiyeli Olan Noktaların Aktive Edilmesi (Dry Outlets Activation)
Covid-19 salgını sırasında CCI Kırgızistan, mevcutta içecek satışı yapmayan ve satış potansiyeli noktalarda iş birliklerini geliştirdi ve özellikle eczanelerde satış fırsatı yakalamayı başardı.
320 eczane aktive edildi, 350 kapak soğutucu yerleşimi yapıldı ve bu noktalardan ilave 25.000 UC (142.000 L) satış artışı sağlandı. Ayrıca +20 spor salonu ile iş birliği yapılmaya başlandı.
Evde Tüketim Paketi Yaz Kapak Promosyonu
2020’de Coca-Cola, kritik Covid-19 salgını ortamında evde tüketim paketi satış hacimlerini artırmak adına, Temmuz-Ekim döneminde kapak promosyonu gerçekleştirdi. Covid-19 nedeniyle, tüketiciler için basit ve net olan ve aynı zamanda kapakları kullanmak için ödeme merkezlerine ihtiyaç duymayan özel bir mekanizma oluşturmaya çalıştık. Kapak promosyonu 2 araba, 100 Akıllı Telefon ve 100 TV gibi büyük hediyeler içeriyordu. Bu promosyonun tüketiciler arasında büyük ilgi görmesiyle evde tüketim paketlerinde %6 hacim artışı sağladı.
Megacom Mobil Operatörü ile Anında Tüketim Kapak Promosyonu
Salgın sırasında en çok anında tüketim paketleri zarar gördü. Anında tüketim kanalını desteklemek için, en yaygın Mobil Operatörlerden biri olan Megacom ile kazan-kazan mekanizmasıyla
kapak promosyonu organize ettik. Hediye olarak Megacom, ücretsiz megabaytlar, dakikalar ve birçok faklı hediye sağladı.
COVID-19 SALGINI SIRASINDA BAŞARIYLA GERÇEKLEŞTİRİLEN “DRY OUTLETS ACTIVATION” ADLI CCI KIRGIZİSTAN PROJESİ, TCCC GLOBAL MÜŞTERİSİ VE TİCARİ PORTAL TARAFINDAN “EN İYİ UYGULAMA” ÖDÜLÜ ALDI.
TACİKİSTAN
CCI Tacikistan, “sihirli fiyat” girişimini sürdürüyor.
Yaz Kapak Promosyonu
2020’de CСI Tacikistan, evde tüketim paketi satış hacimlerini artırmak için, Temmuz-Eylül döneminde gazlı ve gazsız 1,5 L Bonaqua kazanma fırsatı sunan Yaz Kapak promosyonu gerçekleştirdi.
Bonaqua ile Ramazan Paketi
Ramazan’da her iki adet 1,75 L gazlı içecek ürünümüze BonAqua 1,5 L bantlama promosyonu yapıldı. Bu promosyon 8 şehirdeki 170 müşteride uygulandı. Toplamda 30.888 adet BonAqua 1,5 L bantlandı.”
Yeni Fanta Aroması Lansmanı – Narenciye
Fanta’nın büyümesini desteklemek amacıyla Mayıs 2020’de Fanta Narenciye aroması 300 ml, 500 ml ve 1L ambalajlarda satışa sunuldu. Yeni lezzet, markanın büyümesini başarılı bir şekilde destekledi ve lezzet yeniliğini, şişe rengindeki yenilik takip etti. Bu sayede ürünün raftaki görünürlüğü de artırıldı.
Bonaqua ile Ramazan Paketi
Salgın sırasında CCI Tacikistan e-ticareti aktif olarak desteklemeye başladı. Büyük bir çevrimiçi süpermarket olan Magnit.tj ve yemek dağıtım platformu Shef.tj ile yakın iş birliği gerçekleştirildi. Shef.tj ile promosyonlu kombo menüler oluşturduk. Magnet.tj ile ise çoklu paketlerde bardak hediyesi, 1 L Sprite alışverişine %30 indirim gibi promosyonlar gerçekleştirdik.”
TÜRKMENİSTAN
Türkmenistan geçirdiği zorlu zamanlardan sonra yaklaşık iki yıllık kesintinin ardından faaliyetlere tekrar başladı. Zorluklara ve agresif rekabet ortamına rağmen, CCI Türkmenistan pazar payını ve müşteri sevgisini tekrar kazanıyor. Türkmenistan’da Coca-Cola milli içecek olarak görülüyor çünkü tüketiciler ona bayılıyor. Fabrika tekrar üretime salgın sürecinde başlamasına ve pazarlama bütçesi oldukça sınırlı olmasına rağmen, CCI Türkmenistan ekibi etkili mağaza içi iletişimi, e-pazarları portföyüne eklemesi, ürünlerle birlikte bardak hediye promosyonu ve yeni yıl etkinliği ile birlikte harika bir iş çıkardı.
Mağaza İçi Uygulamalar
Türkmenistan satış ekibi 2 senelik üretim kesintisinden sonra muhteşem uygulamalarla pazara geri döndü. CCI Türkmenistan satış noktalarında ilk sıralardaki yerine geri aldı ve pazar payını tekrar kazanarak ileriye taşıdı.
CCI Türkmenistan ürünleri artık internette satışta
CCI Türkmenistan satış kanallarını genişletti ve ürün portföyünü Türkmenistan’ın en popüler çevrimiçi satış platformları olan www.ynamdar.com ve www.100haryt.com da ilk kez erişime sundu.
Ürün Etiketleme ve Sorumlu Pazarlama
Tüketicilerle iletişimimizde şeffaflığa önem veriyor; tüketicilerimizin yaşam tarzlarına ve tercihlerine uygun seçimler yapabilmeleri için ürünlerimizin besin değerlerini şeffaf bir şekilde etiketlerimizde sunuyoruz. Etiketlerimizde, enerji miktarı (kilokalori, kalori, kilojul), protein, karbonhidratlar, yağlar, toplam şeker miktarı ve sodyum gibi besin içeriklerine yer veriyoruz.
Tüketicilerimizle kurduğumuz iletişimde önemli olan noktalardan biri de sorumlu reklam ve pazarlama yaklaşımımızdır. Ebeveynlerin ve çocukların bakımından sorumlu kişilerin çocuklar için en iyi olana karar verme hakkını gözeterek 12 yaşın altındaki çocukları hedefleyen reklam ve pazarlama kampanyalarında bulunmuyoruz. Ayrıca, bu doğrultuda TCCC’nin Global Okul İçecek Yönergeleri uyarınca, ilkokullarda gazlı içecek satmıyoruz.
TCCC Sorumlu Pazarlama Politikası
Tüketicilerimizle İletişim
Müşterilerimiz ve tüketicilerimizle sürdürülebilir ve etkin iletişimi sağlamak amacıyla “Müşteri ve Tüketici İletişiminin Yönetimi” süreci ve bu süreci yönetecek organizasyon tasarlanmış olup, ilgili paydaşların geri bildirimi ile sürekli olarak gözden geçirilmekte ve iyileştirilmektedir.

Tüketicilerimizle iletişimizi, TCCC ile birlikte tasarladığımız süreç kapsamında yönetiyoruz. TCCC’ye ve CCI’a iletilen ürünle ilgili tüketici şikayetleri için, tüketiciler yerinde ziyaret edilerek kişilerden söz konusu ürün ve gerekli bilgiler alınıyor ve geri bildirim verilen ürünün yerine yeni ürün alınarak ilgili tüketiciye
ulaştırılıyor. Geribildirim verilen ürünler CCI fabrikalarında analiz ediliyor ve gerekli aksiyonlar ilgili birimlerle alınıyor. Talep durumunda tüketicilere konu ile ilgili geri bildirim veriliyor.
Tüketici geri bildirimlerinin ve şikayetlerinin yönetim süreçleri “Tüketici Şikayetlerinin Yönetimi” prosedüründe açıklanmıştır.

Tüketicilerle iletişim için ücretsiz Coca-Cola Danışma Merkezini, Tüketici Şikâyet Sistemini ve internet web sitesi iletişim platformunu kullanıyor ayrıca belli periyotlarda anketler yapıyor ve fabrika ziyaretleri organize ediyoruz.

Tüketici etkileşimi ve şeffaflık yaklaşımımıza paralel olarak, tüketicilerimizin ürünlerimiz, kurumsal kimliğimiz ve pazarlama faaliyetlerimiz hakkındaki sorularını yanıtlamak adına Türkiye’de Coca-Cola Merak Ettim platformunu oluşturduk. Bu platformla, tüketicilerimize kurumsal kimliğimiz ve ürünlerimiz hakkında net, anlaşılır, güvenilir ve şeffaf bilgiler sunuyoruz. Böylelikle, bu platformu tüketicilerimizle aramızdaki bir iletişim kanalı olarak kullanıyoruz. Platform, 2020’de 491.699 kullanıcı tarafından 561.877 kez ziyaret edildi ve 720.594 sayfa görüntülendi.
Fabrika Ziyareti Talebi
Üretim süreçlerimizi görmek isteyen paydaşlarımız, Coca-Cola ürünlerinin üretim aşamaları hakkında bilgi almak için fabrika ziyaret talebi oluşturabilmekte ve turlarımıza katılabilmektedir.
Tüm dünyada ve ülkemizde yaşanan küresel Covid-19 salgını nedeniyle fabrika gezilerimize ara verilmiştir.
Değer Yaratma Modelimiz