Yetenek Segmentasyon Aracı
2020 yılında, şeffaf, objektif ve adil bir belirleme sürecini sürdürmek için, CCI genelinde yetenek belirlemeye yönelik standart bir mekanizma ve değerlendirme süreci olarak “Yetenek Segmentasyon Aracı”nı (TST) kullanmaya devam ettik. Araç, “yetenekleri” potansiyel faktörlerine göre objektif olarak tanımlamamızı sağlamaya devam etti. TST, CCI’da Geleceğin Liderlerini belirlememizde bize destek verdi ve 2021’de CCI genelinde küresel, veriye dayalı, bilimsel bir potansiyel belirleme aracı sunarak Geleceğin Liderlerini doğrulayacağız.
Tek Çalışan Teknoloji Platformu
2020 yılında “Tek Çalışan Teknoloji Platformu” nu kullanmaya devam ettik. Tek Çalışan Platformu (OPP) uçtan uca bilgi sağlar ve CCI’daki bir kariyere tek elden çözümdür ve mobil ve interaktif uygulamalarla desteklenir. Bu platform, CCI çalışanlarının performans hedeflerini, Bireysel Gelişim Planlarını (IDP’ler) ve yetenek profillerini takip etmelerine yardımcı olur. Çalışanlarımız, platform üzerinden eğitim geçmişleri, iç ve dış mesleki deneyimleri, kritik görevler / projeler, temel başarıları, kariyer hedefleri, dil becerileri ve hareketlilik tercihleri dahil olmak üzere kendi kişisel kariyer sayfalarını oluşturabiliyorlar.
Yetenek Gelişim Forumu
Yetenek Yönetimi Sistemimizin CCI’daki en güçlü süreç ve rutinlerinden biri de 2020’de devam eden Yetenek Geliştirme Forumu (TDF) toplantılarıdır. Sırasıyla Nisan ve Ekim aylarında iki forum düzenledik ve buna göre kritik pozisyonları doğru kişilerle doldurmak için yetenek havuzlarımızı, yedek personel gücümüzü ve gereksinimleri inceledik. Şirket içi yetenek havuzu kullanım oranını göstermek ve CCI çapında üst pozisyonlar için aday hazırlığını izlemek için özelleştirilmiş bir endeks olan Yetenek Hazırlık Endeksi’ni (TRI) 2020 yılında da kullanmaya devam ettik. 2020 yılında dokuz puanlık artışla %62’lik bir endeks seviyesine ulaştık ve CCI genelinde 2022’de kritik pozisyonlar için minimum %65’i hedefleyerek %70 seviyesine ulaşmayı hedefliyoruz.
Bireysel Gelişim Planları
2020 yılında, tüm kritik pozisyon sahiplerimizin, haleflerimizin ve gelecekteki liderlerimizin kısa ve uzun vadeli kariyer hedefleri, gelecekteki yetenek geliştirme ihtiyaçları ve yetkinlik geliştirme gereksinimleri doğrultusunda Bireysel Gelişim Planlarını (IDP’ler) izlemeye devam ettik. 2020 yılında, IMPACT Liderlik Davranışı Modeli ve çalışanların kullanıcı dostu ve pratik bir araçla yöneticilerine doğrudan geri bildirim sağlayarak geri dönüş kültürünü teşvik etmeyi amaçlayan Yukarı Geri Bildirim Anketi kullanılarak yeniden yapılandırılan 360 Derece Geri Bildirim Değerlendirme Anketi ile gelişim süreçlerini ölçtük. Her iki anket de 2020 yılında Performans Yönetim Sistemi döngüsünün başlamasıyla birlikte kullanılmıştır. CCI Performans Yönetim Süreci, CCI’ın vizyonuyla uyumlu hem iş hedeflerini hem de insan hedeflerini kolaylaştırmaya devam ediyor ve organizasyonumuzun, ekiplerin ve bireylerin becerilerini, yeteneklerini ve yetkinliklerini geliştirmeye yönelik sürekli bağlılıkla başarılı sonuçlar vermesini güvence altına alıyor.
2020 yılı Değerlerimiz ve Liderlik Davranışlarımız IMPACT’e ek olarak Kültür Elementlerine odaklandığımız bir yıl oldu. 2019’da tetiklenen ve 2020’de hız kazanan Kültür Elementlerine yönelik aktivitelere 2021 yılında da devam edeceğiz. Bu yıl tüm çalışanlarımız 8 kültür elementinden oluşan Tek Takım Kültürüne katkı sağlamak için sorumluluk alacak ve yöneticilerinin liderliğinde yıllık hedeflerinde alacakları aksiyonlarla CCI Kültürü’nü odağına alacak.
2021 Planları
2021'de, bilimsel araçlar, sistemler ve değerlendirmeler yoluyla veriye dayalı kararlardan yararlanmaya ve TDF Toplantılarımızı ve sürecimizi geliştirmeye devam edeceğiz. Yedekleme planlaması kaynak kullanımı ve güçlü bir yedek personel gücü sağlamak için sınıfının en iyisi yetenekleri geliştirme taahhüdümüzü sürdüreceğiz. “Yukarı Geri Bildirim Anketi” ve “360 Derece Değerlendirme Anketi” gibi araç ve süreçlerden yararlanarak CCI'da geri bildirim kültürünü daha da teşvik edeceğiz. Performans Yönetim Sistemimizi doğru hedef ayarları, performans değerlendirmeleri ve kalibrasyon süreçlerini etkinleştirerek geliştireceğiz. CCI genelinde çeşitli deneyimlerle yetenek gelişimini sağlamak için CCI Kariyer Haritaları ile Kariyer Yönlendirme Projesinin başarılı bir şekilde uygulanması ve yönetişimine odaklanmaya devam edeceğiz.
Yetenek Kazanımı
Yetenek kazanım sürecimizi iyileştirmek, veriye dayalı ve bilimsel araçlarla “doğru seçim ve işe alma kararları” taahhüdümüzü yerine getirmek amacıyla CCI “İşe Alım Projesi” başlattık. Amacımız CCI’ın işe alım sürecini standartlaştırmak, yenilikçi ve dijital işe alım çözümleri sunmak, yetenek ekipleri içinde farkındalık yaratmak ve gerekli sistem ve yetkinliklere yönelik İK yeteneklerini ve bilgisini kullanmaktı. Bu amaç doğrultusunda atölye çalışmaları başlattık, CCI genelinde farklı İK ekiplerini proje ekibine entegre ettik. Bu atölye çalışmaları sırasında küresel eğilimler gözden geçirildi. Atölye çalışmalarının temel odak noktası, tüm süreçlerde teknolojiden yararlanmak ve CCI genelinde uçtan uca yetenek edinme sürecini otomatikleştirmekti.
2021’de, tüm işe alma sistem ve süreçlerimizi yeniden düzenleyip uyumlu hale getirerek 3C (Capability/Kabiliyet; Capacity / Kapasite-Potansiyel; Character/ Kültürel Uyum) Yetkinlik Modelini işe alma süreçlerimize entegre etmeyi hedefliyoruz. Yetenek kazanım sürecimizi iyileştirmek, veriye dayalı ve bilimsel araçlarla “doğru seçim ve işe alma kararları” taahhüdümüzü yerine getirmek amacıyla CCI “İşe Alım Projesi” başlattık. Amacımız CCI’ın işe alım sürecini standartlaştırmak, yenilikçi ve dijital işe alım çözümleri sunmak, yetenek ekipleri içinde farkındalık yaratmak ve gerekli sistem ve yetkinliklere yönelik İK yeteneklerini ve bilgisini kullanmaktı.
Bu amaç doğrultusunda atölye çalışmaları başlattık, CCI genelinde farklı İK ekiplerini proje ekibine entegre ettik. Bu atölye çalışmaları sırasında küresel eğilimler gözden geçirildi. Atölye çalışmalarının temel odak noktası, tüm süreçlerde teknolojiden yararlanmak ve CCI genelinde uçtan uca yetenek edinme sürecini otomatikleştirmekti. 2021’de, tüm işe alma sistem ve süreçlerimizi yeniden düzenleyip uyumlu hale getirerek 3C (Capability/Kabiliyet; Capacity/Kapasite-Potansiyel; Character/ Kültürel Uyum) Yetkinlik Modelini işe alma süreçlerimize entegre etmeyi hedefliyoruz.‘‘Amaca Uygun’’ ve ‘‘Geleceğe Uygun’’ görüşümüze yönelik işe alımlara odaklanmayı sürdürürken, CCI’ın Kadının Güçlenmesi Prensipleri (WEPs) ve sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda çeşitliliği gözeten işe alım prensiplerimizi de daha kapsamlı ve sistematik hale getirdik.
2020 yılında da CCI Çalışan Değer Önerisi (EVP) ve Çalışan Markalaşması’nı tüm bölgelerimizde standart olarak uygulamaya devam ettik. Bir yandan LinkedIn, Facebook kariyer sayfaları ve Instagram’ı kullanmaya devam ederek genç yeteneklere erişimimizi genişletirken, diğer yandan sosyal medyadaki varlığımızı ve etkimizi daha da güçlendirdik. Tüm CCI ülkelerindeki seçkin üniversitelerin işe alım ve kariyer günlerine katılımımızı ve staj programlarımızı, bu yıl çevrimiçi olarak başarıyla gerçekleştirdik. En iyi üniversitelerdeki lisans eğitiminin son sınıfındaki öğrenciler için 2019’da başlattığımız yeni Yönetici Yetiştirme CCI NEXT TALENT Programı beklenen başarıya ulaştı ve programla yarı zamanlı olarak işe aldığımız 14 kişiden 9 genç yeteneğe iş teklifi ettik ve şirketimizin farklı fonksiyonlarına kazandırdık.
CCI NEXT TALENT Genç Yetenek Programımızla Top 100 Talent Program 2020 oylamasında FMCG Şirketleri arasında 1., tüm programlar arasında 8.olduk. 2020 yılında da fonksiyon müdürlerinin katılımı ve oyunlaştırılmış bir seçme yaklaşımı ile CCI’a gelecek yeteneklerin dâhil edilmesini hedefleyen ödüllü CCI NEXT TALENT Yönetici Yetiştirme Programımızı yeni bir uygulama ile çevrimiçi olarak tekrar ettik ve 50 finalist genç arkadaşımızı davet ettiğimiz programda 21 genç yeteneği yarı zamanlı olarak işe aldık. Haziran ayında bu arkadaşlarımıza iş teklifleri verilecek.
2019 yılında olduğu gibi 2020 yılında da CCI’a katıldığında değer yaratacak adayları teşvik etmek ve doğru uyumu yakalamak için seçim sürecine vizyonumuzu, amacımızı ve temel değerlerimizi dâhil ettik.
Öğrenme ve Liderlik Gelişimi
CCI’da iş sürekliliğini ve gelecekteki büyümeyi sağlamak için liderlik becerilerini güçlendirmeyi hedefliyoruz. Bunun için çalışanlarımızın yetkinliklerini geliştirecek eğitimler ve araçlar geliştirdik. Çalışanlara kendi beceri gelişimlerini üstlenebilecekleri öğrenme ve liderlik geliştirme platformlarına erişim olanağı sağlıyoruz.2020 yılında dijital öğrenme inisiyatiflerimizle, geleceğin öğrenme dünyasına hazır olduğumuzu bir kez daha kanıtlama fırsatı bulduk. Çalışan Stratejik Öncelikleri doğrultusunda, eğitim ve gelişim alanındaki odağımız, her koşulda çalışanlarımızla beraber kazanmak olmuştur. Bu sebeple Covid-19 döneminde de tüm çalışanlarımız için öğrenme
fırsatlarını geliştirmeye devam ettik. Bu çerçevede, çalışanlarımızın ihtiyaç duydukları becerileri kendi inisiyatifleriyle devam ettirebilecekleri ve zamanın ötesinde kalabilecekleri platformları yaratmak önemliydi. Öte yandan, her zaman odak alanlarımızdan biri olan ve oldukça önem verdiğimiz liderlik gelişim programlarımızı uygulamaya bu sene de devam ettik. Salgın dönemi ile birlikte değişen ve dönüşen dünya şartlarına uyum sağlayarak çalışanlarımızın gelişimine yönelik sunduğumuz eğitimleri çevrimiçi platformlar üzerinden sürdürdük. Sunduğumuz öğrenme imkanları ile sadece dış kaynaklardan değil, birbirimizden de öğrenmeye devam ettik.
Covid-19 farkındalık eğitimlerinin yanı sıra IMD, HBR, YouTube ve Bookboon gibi farklı çevrimiçi platformlardan da ilgili içerikleri araştırdık ve çalışanlarımızla paylaştık. Özellikle liderlik, pozitif psikoloji, iletişim, duygusal ve fiziksel sağlık, kişisel enerji ve verimlilik, uzaktan çalışma ve çocuklarla beraber çalışma konularında dünyaca ünlü iş okullarının ve çevrimiçi öğrenme araçlarının içeriklerinden yararlandık ve tüm çalışanlarımızla paylaştık. Ayrıca, yine tüm çalışanlarımız için seçkin konuşmacıların, yöneticilerin ve eğitmenlerin yer aldığı çevrimiçi seminer düzenledik. Sadece Türkiye’de 10 web seminerine 963 kişi katıldı ve memnuniyet skoru %95 olarak ölçüldü.
Covid-19 farkındalık eğitimlerinin yanı sıra IMD, HBR, YouTube ve Bookboon gibi farklı çevrimiçi platformlardan da ilgili içerikleri araştırdık ve çalışanlarımızla paylaştık. Özellikle liderlik, pozitif psikoloji, iletişim, duygusal ve fiziksel sağlık, kişisel enerji ve verimlilik, uzaktan çalışma ve çocuklarla beraber çalışma konularında dünyaca ünlü iş okullarının ve çevrimiçi öğrenme araçlarının içeriklerinden yararlandık ve tüm çalışanlarımızla paylaştık. Ayrıca, yine tüm çalışanlarımız için seçkin konuşmacıların, yöneticilerin ve eğitmenlerin yer aldığı çevrimiçi seminer düzenledik. Sadece Türkiye’de 10 web seminerine 963 kişi katıldı ve memnuniyet skoru %95 olarak ölçüldü.
Yine bu dönemde çalışanlarımızın yeni platformları deneyimleyebilmesi için fırsatlar oluşturduk. LinkedIn Learning ve Udemy platformlarını çalışanlarımızın kullanımına açtık.
Bizim için kilit önceliklerden biri olan İş İngilizcesi yeterliliğini geliştirmek amacıyla çalışanlarımız için 3 aylık ücretsiz çevrimiçi eğitim desteği sunduk ayrıca İngilizce konuşma kulüpleri ve çevrimiçi eğitim çözümleri alanlarında aksiyonlar aldık.
Bunlar dışında Türkiye’de kullandığımız CCI U’NI LMS platformumuzda yer alan IMPACT Liderlik Davranışlarımız, Sanal Çalışma ve Verimlilik başlıkları altında sunduğumuz e-eğitimlerden, uzman videolarından ve TED konuşmalarından faydalanmaları için çalışanlarımızı bu dönemde yarışmalarla teşvik ettik.
Salgın dönemi öncesinde tüm CCI ülkeleri içerisinden özel bir seçim süreci ile belirlenen, geleceğin liderleri olarak tanımladığımız genç yetenek grubumuz “U30+ Geleceğin Liderlerini Hazırlama Programı” katılımcılarının gelişimini farklı araç ve kaynaklarla devam ettirdik. IMD iş okulu ortaklığı ile tasarladığımız program, üst seviye yöneticilerin tüm eğitim saatleri boyunca katılım gösterdiği özel bir program haline geldi. Böylece, yükselme potansiyeli olan çalışanların kariyerlerinde ileri seviyeye gelmelerine ve organizasyonun daha ileriye taşınmasını kolaylaştırmaya yönelik adımlar atıldı.
Yine tüm CCI ülkelerindeki üst düzey yöneticilerimizin katıldığı özel bir program olan “Accelerate”i çevrimiçi seminerler ile sürdürdük.
Covid-19 salgın sürecinde ara verilen sınıf içi eğitimlerin bir kısmını sanal sınıf eğitimlerine çevirdik. Hem iç hem dış eğitmenlerin liderliğinde faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde sanal sınıf eğitimleri düzenledik.
Pakistan, satış organizasyonunun yeteneklerini geliştirmeyi amaçlayan, müşterilere ve şirketimize değer yaratmayı odağına alan “Satış Elemanı Koleji, Satış Gelişim Akademisi ve Bölge Satış Müdürü Akademisi” programlarını yeniden başlattı.
ve gelişim odaklı planlanan eğitimler ile her zaman, her yerde yararlanılabilecek ve şirketimize özgü içerikler sayesinde çalışanlarımızın becerilerini artırmayı sağladık. Platformu aktif hale getiren çalışan sayımız %80’e ulaştı ve çalışanlarımız bu fırsat sayesinde kişisel ve kariyer gelişimleri için bugüne ve yarına hazırlanma fırsatı buldular. Öte yandan, üst seviye yöneticiler ile kritik rollerde bulunan, yedekleme planı ve geleceğin yönetici adayı olarak belirlenen 59 çalışanımız için Harvard ile iş birliği yaptık ve HMM & HMM Spark çevrimiçi araçlarını aktif olarak kullanmaya başladık.
CCI e-kütüphane, öğrenmeyi daha erişilebilir kılmak, CCI’ın işgücünü, öğrenme yollarının her birey için farklı ve özelleştirilmiş olabileceği fikriyle geliştirmek ve yeniden yapılandırmak için kurulmuş bir platformdur. Çevrimiçi bir ses ve e-kitap yayınevi iş birliği ile 2019 yılında başlatılan CCI e-kütüphane pilot uygulaması hizmet vermeye devam ediyor. Platform kurulduğu günden bu yana 2.142 kişi tarafından ziyaret edildi. Platformda bulunan içerik sayısı 2.000’in üzerinde olmakla birlikte şimdiye kadar indirilen içerik sayısı 18.173 olarak belirlendi. Sadece 2020 yılında platformdan 12.558 e-kitap ve sesli kitap indirildi ve yararlanıcı çalışanlardan %79’u programın devam etmesini tavsiye etti.
Tabloyu görmek için sola kaydırın