Please copy and visit
"https://integrated.cci.com.tr"
address in one of the following
browsers.

Yönetim Kurulu Başkanımızın Mesajı

Değerli Paydaşlarımız,

Sizlerle Coca-Cola İçecek’in ilk entegre faaliyet raporunu paylaşmaktan mutluluk duyuyorum. 2020 CCI Entegre Faaliyet Raporu ile birlikte, yıllardır devam ettirdiğimiz sürdürülebilir ve kaliteli büyümeye dayalı yaklaşımımızı bir üst seviyeye taşıyarak entegre yönetişim sistemine yönelik dönüşüm sürecimizi başlattık. Finansal ve operasyonel performansımızın yanı sıra, risklerimizi, fırsatlarımızı ve geleceğe dair stratejik önceliklerimizi bir bütün olarak ele alıp, paydaşlarımız için yarattığımız değeri sizlerin bilgisine sunduk. 

Faaliyet gösterdiğimiz ülkelerdeki siyasi ve ekonomik belirsizlikler ve şirketimizin yer aldığı sektöre yönelik yasal düzenlemelerin artmasına ek olarak, Covid-19 salgını nedeniyle 2020 yılı tüm dünya için olduğu gibi bizim için de zorlu ve öngörülebilirliğin azaldığı bir yıl oldu. Ancak tüm bu zorluklara rağmen stratejik önceliklerimiz doğrultusunda aldığımız hızlı aksiyonlar ve tüm faaliyet coğrafyamızdaki çalışanlarımızın özverili çalışmaları ile sürdürülebilir ve kaliteli bir büyüme kaydetmeyi başardık. 2020 yılında, net satış gelirimiz, %19,8 artarak 14,4 milyar TL’ye, FAVÖK’ümüz %37,7 artarak 3,1 milyar TL’ye ulaştı. Konsolide satış hacmimiz ise özellikle üçüncü çeyrekten itibaren proaktif ve dinamik yaklaşımımızın olumlu etkileri ile beklenenden daha az bir düşüşle %1,9 azalarak 1,18 milyar ünite kasa oldu.

tuncay ozilhan profile picture
Tuncay Özilhan
Yönetim Kurulu Başkanı

Değerli Paydaşlarımız,

Sizlerle Coca-Cola İçecek’in ilk entegre faaliyet raporunu paylaşmaktan mutluluk duyuyorum. 2020 CCI Entegre Faaliyet Raporu ile birlikte, yıllardır devam ettirdiğimiz sürdürülebilir ve kaliteli büyümeye dayalı yaklaşımımızı bir üst seviyeye taşıyarak entegre yönetişim sistemine yönelik dönüşüm sürecimizi başlattık. Finansal ve operasyonel performansımızın yanı sıra, risklerimizi, fırsatlarımızı ve geleceğe dair stratejik önceliklerimizi bir bütün olarak ele alıp, paydaşlarımız için yarattığımız değeri sizlerin bilgisine sunduk. 

Faaliyet gösterdiğimiz ülkelerdeki siyasi ve ekonomik belirsizlikler ve şirketimizin yer aldığı sektöre yönelik yasal düzenlemelerin artmasına ek olarak, Covid-19 salgını nedeniyle 2020 yılı tüm dünya için olduğu gibi bizim için de zorlu ve öngörülebilirliğin azaldığı bir yıl oldu. Ancak tüm bu zorluklara rağmen stratejik önceliklerimiz doğrultusunda aldığımız hızlı aksiyonlar ve tüm faaliyet coğrafyamızdaki çalışanlarımızın özverili çalışmaları ile sürdürülebilir ve kaliteli bir büyüme kaydetmeyi başardık. 2020 yılında, net satış gelirimiz, %19,8 artarak 14,4 milyar TL’ye, FAVÖK’ümüz %37,7 artarak 3,1 milyar TL’ye ulaştı. Konsolide satış hacmimiz ise özellikle üçüncü çeyrekten itibaren proaktif ve dinamik yaklaşımımızın olumlu etkileri ile beklenenden daha az bir düşüşle %1,9 azalarak 1,18 milyar ünite kasa oldu.

Covid-19 salgınından kaynaklanan kapanmalar ve sınırlı mobilite sonucunda önemli satış kanallarımızdan biri olan yerinde tüketim kanalı, bu durumdan büyük ölçüde etkilendi ve tüketiciler çevrim içi satış kanallarına yöneldi. Buna karşın, çevrim içi satış platformlarıyla yaptığımız iş birlikleri, evde tüketim kanalına ağırlık vermemiz ve müşteri ile tüketici beklentileri doğrultusunda attığımız adımlar sayesinde Türkiye’de beklenenden daha az bir daralmayla yılı tamamladık. Konvertibilite sorunları nedeniyle Şubat 2019’da üretim faaliyetlerinin durduğu Türkmenistan operasyonlarımızı yeniden aktif hale getirdik. Devam eden konvertibilite sorunları, salgın döneminin getirdiği zorluklar ve sınırlı pazarlama bütçesine karşın CCI Türkmenistan, pazar payını ve tüketici sevgisini tekrar kazanma yolunda önemli bir adım attı. Aynı zamanda, yıl içinde Azerbaycan ve Kırgızistan’da yaşanan savaş ve politik gerilimler, Orta Asya ve Irak’ı etkileyen petrol fiyatlarındaki ani düşüş ve Pakistan’da devam eden olumsuz makroekonomik koşullara karşın satış hacimlerimizi artırarak tüm bu zorlukları aşmayı başardık.

Tüm Paydaşlarımıza Değer Katmak

2020 yılında sorumlu vatandaş bilinciyle müşterilerimize, tüketicilerimize, çalışanlarımıza ve toplumumuza değer katmaya devam ettik. Tüketicilerimize yeni lezzetler sunduk, kampanyalar, promosyonlar ve ülkelere özel etkinlikler gerçekleştirdik. Sürekli iletişim kanalları sayesinde müşteri ve bayilerimizin yanında bulunduk, yerinde tüketim kapsamındaki küçük işletmelerin trafiğini arttırmak üzere ortak çalışmalar düzenledik. Çalışanlarımızın sağlığını korumak için tüm tesislerimizde gerekli aksiyonları aldık ve çeşitli eğitimler verdik; işi elveren çalışanlarımıza uzaktan çalışma imkânı sağladık.

Covid-19 salgını sürecinde CCI ülkelerinde toplumsal destek programları için Coca-Cola Vakfı (The Coca-Cola Foundation - TCCF) tarafından yaklaşık 3,1 Milyon ABD doları bağış yapıldı. Coca-Cola Türkiye olarak Covid-19 salgınıyla mücadele kapsamında, ülkemizde farklı alanlarda ihtiyaçları karşılayacak şekilde bugüne kadar toplam 13 milyon TL kaynak ayırdık. CCI fabrikalarında ürettiğimiz toplam 13,4 ton dezenfektanı Türkiye ve Kırgızistan’da Sağlık Bakanlığı'na bağışladık. Daha çok üretirken daha az tüketme yaklaşımıyla, faaliyetlerimizde kaynak kullanımını azaltırken aynı zamanda maliyetlerimizi de düşürdük.

Yatırımlar ve 2021’e Dair Beklentiler

Hizmet sağladığımız nüfusun büyüklüğü bakımından Coca-Cola sistemi içerisindeki en büyük ikinci şişeleme şirketi olarak, yükselen ve gelişmekte olan pazarlarda faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Faaliyet coğrafyamız, zorluklarının yanı sıra; nüfus artış hızı, genç nüfus yoğunluğu ve kişi başı gazlı içecek tüketiminin dünya ortalamasının çok altında olması göz önünde bulundurulduğunda, ciddi büyüme fırsatları sunuyor. Yerel bir şişeleme şirketi olarak başlayıp bugün 10 ülkede 400 milyondan fazla müşteriye ürünlerini sunan çok uluslu bir şirket olma yolculuğumuz boyunca, coğrafyamızın potansiyeline olan sarsılmaz inancımız doğrultusunda 2005 yılından bu yana operasyonlarımıza toplam
2,5 milyar ABD dolarının üzerinde yatırım yaptık. Salgın ile birlikte değişen
ve dönüşen dünya şartları sonucunda hızla önem kazanan dijital teknoloji yatırımlarımızı artırdık.

2021 yılında da tüketicilerimize, müşterilerimize, toplumumuza ve çalışanlarımıza değer katmayı ve nice başarılara imza atmayı sürdürmekte kararlıyız. Kapsamlı risk değerlendirmemiz, stratejik yaklaşımımız, çevik ve esnek operasyonlarımız sayesinde coğrafyamızdaki fırsatları yakalamaya ve hissedarlarımız için değer üretmeye devam edeceğiz.

Tüm bu yolculuğumuz boyunca kaydettiğimiz başarıların en önemli
yapıtaşı olan nitelikli çalışanlarımıza, sergiledikleri tutku ve bağlılıktan ötürü teşekkürlerimi sunuyorum. Birlikte kazanma hedefiyle çalıştığımız iş ortaklarımız, müşteri, bayi ve distribütörlerimizin katkısı ve tüm paydaşlarımızın desteği bu başarıları mümkün kıldı. CCI adına, siz kıymetli paydaşlarımıza, CCI’ı geleceğe başarıyla taşımamıza vermiş olduğunuz destekten ötürü teşekkürlerimi sunarken ilk Entegre Faaliyet Raporu’muzu beğeniyle okumanızı diliyorum.

Raporumuz Hakkında